Jak efektywnie się odchudzać?

Otyłość coraz większym problemem dzisiejszego społeczeństwa

W dzisiejszych czasach ze względu na popularyzowanie przez media smukłej sylwetki coraz więcej osób wpada w kompleksy ze względu na swoją wagę. Niestety coraz częściej również pojawia się problem nadwagi szczególnie u młodych osób, ze względu na zmiany w sposobie odżywiania oraz ograniczenie aktywności fizycznej. Dawniej był to problem, który dotyczył głównie Stany Zjednoczone, jednak obecnie również w naszym kraju możemy spotkać coraz więcej otyłych nastolatków oraz osób dorosłych. Zbyt duża liczba kilogramów nie tylko ze względu na walory estetyczne jest odbierana negatywnie przez społeczeństwo, ale również ze względu na ogromny wpływ na stan zdrowia. Otyłość jest jednym z czynników predysponujących do chorób sercowo-naczyniowych. Osoby otyłe częściej chorują na miażdżycę, mają zawały lub udary. Nadmiar kilogramów ze względu na nacisk ze strony otoczenia może doprowadzić również do zaburzeń psychicznych takich jak depresje. Z tego względu trzeba rozpocząć rozważną walkę z problemem jakim stała się otyłość w naszej populacji i rozpocząć promowanie zdrowego stylu życia.

Działajmy profilatycznie

Każdy z nas ma świadomość tego, że najlepsze efekty przynieść może działanie profilaktyczne. Zapobieganie otyłości pozwoli nam znacznie zmniejszyć liczbę osób, które borykają się z tym problemem. Najważniejsze zasady, które należy wprowadzić w życie szczególnie młodych osób, jest ograniczenie posiłków typu fast food oraz zwiększenie aktywności fizycznej każdego dnia. Niestety szczególnie młode osoby większość swoich posiłków opierają na jedzeniu w barach takich jak kfc lub burger king. Dostarczają one w ten sposób zbyt dużej ilości składników, które znacznie przewyższają ich zapotrzebowanie. Dużym problemem jest również spożycie nadmiernej ilości cukrów prostych w postaci słodyczy. Popularne są także chipsy, które przestały być przekąską do filmu lub w trakcie spotkania z przyjaciółmi, są one bowiem zwykłym posiłkiem. Coraz rzadziej uprawiają oni sporty, swój wolny czas bowiem zastępują grami na komputerach. Popularyzacja wysiłku fizycznego choćby w trakcie zajęć szkolnych mogłaby choć częściowo zmniejszyć problem nadwagi u osób młodych.

Walka z nadwagą

Drugim krokiem jaki należy podjąć jest walka z już istniejącym problemem. Musimy zatem pomóc osobom, które cierpią na nadwagę i otyłość w zmianie trybu życia oraz zmniejszeniu ilości kilogramów. W tym przypadku duże znaczenie mogą mieć zarówno przedstawiciele służby zdrowia, którzy powinni wyłapywać osoby z największymi zaburzeniami wagi i kierować je do specjalistów, którzy pomogą im w walce z otyłością. Ze względu na potrzebę kompleksowej pomocy powinniśmy rozpocząć współpracę pomiędzy pacjentem oraz zespołem dietetyka oraz trenera personalnego. W ten sposób będzie można rozpocząć działania na dwóch płaszczyznach, poprzez zmianę diety oraz wprowadzenie wysiłku fizycznego. Dietetyk będzie odpowiedzialny za stworzenie jadłospisu zindywidualizowanego do potrzeb danego pacjenta, z uwzględnieniem jego chorób podstawowych oraz zapotrzebowania energetycznego. Trener personalny stworzy trening, które będzie dopasowany do możliwości fizycznych pacjenta i pozwoli mu na uzyskanie najbardziej optymalnych wyników. Dodatkowo dadzą oni wsparcie psychiczne danej osobie dzięki czemu będzie ona miała większe samozaparcie do walki o poprawę swojego stanu zdrowia.

Praca w domu

Niestety każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że kompleksowa pomoc ze strony dietetyka oraz trenera personalnego nie jest możliwa w przypadku każdego chorego z otyłością. Osoby, które są świadome swojego problemu powinny rozpocząć samodzielne działania w celu poprawy swojego stanu. Już niewielkie zmiany w diecie takie jak ograniczenie cukrów prostych oraz zmniejszenie ilości przyjmowanych tłuszczów nienasyconych pozwoli nam zauważyć obniżenie wagi oraz poprawę samopoczucia. Wprowadzanie zmian do swojego życie nie musi być związane z restrykcyjnymi dietami oraz liczeniem kalorii, wystarczy ograniczyć niezdrowe produkty, które mają niekorzystny wpływ na nasz stan. Są to działania, które może podjąć każdy z nas bez większej wiedzy na tematy związane z dietetyką. Dodatkowym elementem wspomagającym będzie aktywność fizyczna. Możemy rozpocząć zmiany od wprowadzenia do swojego planu dnia kilkuminutowych spacerów, będzie to świetny początek, który może zapoczątkować naszą przygodę ze sportem. Świetnym rozwiązaniem może okazać się również jazda na rowerze lub pływanie, co także pozwala nam na spalenie kalorii, a co za tym idzie zmniejszenie naszej masy ciała. Tak naprawdę jedynym czynnikiem nas ograniczającym jest nasza psychika. To jak my podjedziemy do zadania jakim jest spalenie nadmiernej ilości kilogramów będzie miało ogromne znaczenie w tym czy zobaczymy efekty. Nasza wytrwałość i chęci do pracy nad samym sobą jest najważniejsza w procesie odchudzania. Rezygnowanie z diety lub omijanie treningów na pewno nie doprowadzi nas do pięknej, a co najważniejsze zdrowej sylwetki.

Małymi krokami do celu

Każdy z nas powinien zapamiętać, że droga do pięknego wyglądu wymaga od nas czasu i poświęcenia. Nikt nie otrzymał zaskakujących efektów po jednym treningu lub po tygodniu bez słodyczy. Idealna sylwetka wiążę sie z wyrzeczeniami oraz pracą, dlatego nie można poddawać się w momencie gdy nie widzimy poprawy po kilku dniach. Możemy dać Ci gwarancję, że pierwsza zmiana jaką zobaczysz to poprawa twojego podejścia do życia oraz zwiększenie ilości energii. Dopiero po pewnym czasie zobaczysz mniejszą liczbę kilogramów na wadzę lub zauważysz poluźnienie spodni lub sukienki. Te efekty przyjdą z czasem, jednak pierwszy krok wykonany w stronę zdrowego życia może zmienić wszystko. Dzięki małym działaniom możesz całkowicie zmienić całe swoje życie.

Related Articles