Co zrobić, żeby wyglądać na wypoczętą?

Poranki zazwyczaj nie kojarzą nam się z niczym przyjemnym. Musimy wstać z ciepłego łóżka i pewnie przez cały dzień będziemy borykać się nieciekawymi cieniami pod oczami. Ale czy zawsze tak musi być? Nie! Co zrobić, żeby wyglądać na wypoczętą?

Wyśpij się

Oczywiste? Oczywiste, ale to najprostszy sposób, żeby wyglądać na wyspaną! Osoby dorosłe powinny spać pomiędzy 7 a 9 godzien dziennie, ale tak naprawdę każdy organizm jest inny i powinniśmy dostosować czas spania do naszych potrzeb. Najłatwiej można to sprawdzić chodząc spać wtedy, kiedy czujemy się śpiący i wstając bez budzika. W ten sposób nasz organizm pokaże nam ile snu potrzebuje, a jeśli go posłuchamy, z pewnością rano będziemy wyglądać promiennie.

Nie jedz za dużo przed snem

To co jemy przed snem z pewnością ma wypływ na to, jak wyglądamy rano. Jeśli nie chcemy, żeby nasz sen był zaburzony, powinniśmy unikać obfitych, tłustych dań. Ważne jest też to, żeby nie wstawać w nocy na przekąski, bo takie wycieczki mają ogromny wpływ na jakość naszego snu. Powinniśmy zjeść ostatni posiłek najpóźniej 2-3 godziny przed pójściem spać i nie powinien on być specjalnie obfity.

Nie pij alkoholu

Wydawać by się mogło, że alkohol jest doskonałym środkiem nasennym, ale jest zupełnie odwrotnie. Prawda jest taka, że jeśli wypijemy przed spaniem alkohol, będziemy wstawać w nocy, co zaburzy nasz cen. Co więcej, chyba każdy przyzna rację, że na kacu nie wygląda się najlepiej na świecie! Ogólna zasada jest taka, że mózg pozostaje rozbudzony przez 4 godziny od wypicia ostatniego drinka, a więc jeśli jesteśmy na imprezie, powinniśmy przestać pić właśnie 4 godziny przed położeniem się do łóżka. To sprawi, że nie tylko będziemy wyglądać lepiej następnego dnia, ale też unikniemy przykrych objawów kaca.

Wypij szklankę wody przed snem i zaraz po przebudzeniu

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo ważne, dlatego powinniśmy pić przynajmniej 2 litry wody dziennie. Szczególnie ważne jest to, żeby napić się przed pójściem spać i zaraz po przebudzeniu. Jeśli przez kilka godzin nie dostarczymy organizmowi wody, będziemy w stanie lekkiego odwodnienia, przez co nie będziemy mieli energii. Taki stan z pewnością odbije się na naszym wyglądzie! Rano najlepiej będzie wypić szklankę wody z cytryną lub imbirem, co bardzo szybko postawi nas na nogi.

Ogranicz kawę i napoje energetyczne

Te napoje co prawda pomogą nam przez chwilę, ale energia, którą od nich otrzymamy szybko zniknie. W dodatku często okazuje się, że mają one zły wpływ na stan naszej skóry, co bezpośrednio odbija się na naszym wyglądzie. Oczywiście możemy sobie pozwolić na jedną filiżankę kawy rano, czy napój energetyczny raz na jakiś czas, ale z pewnością nie powinniśmy z tym przesadzać. Dużo lepiej będzie napić się zielonej herbaty, która będzie miała dużo lepszy wpływ na nasz organizm. Musimy pamiętać o tym, że całe pożywienie, jakim karmimy nasze ciało ma na nas ogromny wpływ i nie chodzi tutaj tylko o nasze samopoczucie, ale też wygląd.

Related Articles